Porządek obrad
2.
Stwierdzenie prawomocności obrad.
3.
Przyjęcie porządku obrad sesji.
4.
Zatwierdzenie Protokołu z sesji Rady Miejskiej z dnia 29 października 2025 roku.
5.
Informacja o stanie przygotowań Gminy Opatów do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej.
6.
Informacja dotycząca współpracy z organizacjami pozarządowymi i wsparcia finansowego z Gminy Opatów.
7.
Podsumowanie sezonu turystycznego w 2025 roku.
8.
Informacja dotycząca wykorzystania środków zewnętrznych w zakresie realizacji inwestycji w Gminie Opatów.
9.
Podjęcie uchwał w sprawie:
a)
przyjęcia Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w 2026 roku,
b)
przyjęcia aktualizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Opatów do 2030r.
c)
przystąpienia Gminy Opatów do realizacji Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 w ramach Funduszu Solidarnościowego,
d)
przystąpienia Gminy Opatów do realizacji Programu „Opieka Wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 w ramach Funduszu Solidarnościowego,
e)
zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Opatów,
f)
określenia „Programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Opatów w latach 2026 – 2030,
g)
obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na rok podatkowy 2026 na obszarze Gminy Opatów,
h)
określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,
i)
zmian w budżecie Gminy Opatów na 2025 rok,
j)
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2025 – 2035,
k)
petycji dotyczącej pomników przyrody znajdujących się na terenie Gminy Opatów,
l)
rozpatrzenia skargi z dnia 3 listopada 2025 roku dotyczącej przeprowadzenia postępowania rozgraniczeniowego nieruchomości położonych w Opatowie,
10.
Sprawozdanie Burmistrza Miasta i Gminy Opatów z działalności za okres pomiędzy sesjami.
11.
Interpelacje i zapytania radnych.
12.
Wolne wnioski, sprawy różne i informacje.
13.
Zamknięcie obrad sesji.