zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Opatowie

Rada Miejska w Opatowie Transmisje z obrad Rady

XIII Sesja Rady Miejskiej w Opatowie w dniu 28 marca 2025

Czas publikacji: 15 dni 11 godzin temu
Długość nagrania: 01:19:10
Liczba odtworzeń: 30
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

XIII Sesja Rady Miejskiej w Opatowie - 28 marca 2025

Punkt 1: Otwarcie obrad

Sesję otworzył przewodniczący Rady Miejskiej, witając radnych, zastępcę burmistrza, kierowników jednostek organizacyjnych oraz mieszkańców.

Punkt 2: Stwierdzenie prawomocności obrad

Na podstawie listy obecności stwierdzono prawomocność obrad - w sesji uczestniczyło 12 radnych z 15.

Punkt 3: Przyjęcie porządku obrad

Przewodniczący przedstawił porządek obrad, który został przyjęty jednogłośnie, po drobnej zmianie kolejności w podpunktach dotyczących Funduszu Sołeckiego oraz Gminnego Programu wspierania rodziny.

Punkt 4: Zatwierdzenie protokołu z sesji z dnia 27 lutego 2025

Protokół z poprzedniej sesji został zatwierdzony bez uwag, 12 głosami za.

Punkt 5: Sprawozdanie z realizacji zadań Ośrodka Pomocy Społecznej za 2024 rok

W tym punkcie nie zgłoszono żadnych pytań ani uwag.

Punkt 6: Podsumowanie działalności Opatowskiego Ośrodka Kultury za 2024 rok oraz program na 2025 rok

Pani dyrektor Ośrodka Kultury przedstawiła podsumowanie działalności oraz program na 2025 rok. Nie zgłoszono pytań.

Punkt 7: Podsumowanie działalności Powiatowej i Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej za 2024 rok oraz program na 2025 rok

Pani dyrektor biblioteki przedstawiła sprawozdanie i program działania. Również w tym punkcie nie zgłoszono pytań.

Punkt 8: Podjęcie uchwał w sprawie

Podpunkt A: Niewyrażenie zgody na wyodrębnienie Funduszu Sołeckiego w 2026 roku

Projekt uchwały przedstawił sekretarz gminy, pan Hubert Dziadczykowski. Komisja Rozwoju Gospodarczego i Rolnictwa wydała pozytywną opinię. Uchwała została przyjęta 12 głosami za.

Podpunkt B: Przyjęcie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi na 2025 rok

Projekt uchwały przedstawił pan Jarosław Czub. Komisja Oświaty pozytywnie zaopiniowała projekt. Uchwała została przyjęta 11 głosami za.

Podpunkt C: Uchwała regulaminu korzystania ze świetlic wiejskich

Projekt uchwały przedstawił pan Hubert Dziadczykowski. Komisja Oświaty pozytywnie oceniła projekt. Uchwała została przyjęta 11 głosami za.

Podpunkt D: Przyjęcie Gminnego programu wspierania rodziny na lata 2025-2027

Projekt uchwały przedstawiła pani Dominika Kędziora. Komisja Oświaty pozytywnie zaopiniowała. Uchwała została przyjęta 11 głosami za.

Podpunkt E: Zmiany w uchwale dotyczącej dotacji dla niepublicznych przedszkoli

Projekt uchwały przedstawił pan Hubert Dziadczykowski. Komisja Oświaty pozytywnie oceniła projekt. Uchwała została przyjęta 11 głosami za.

Podpunkt F: Zawarcie umowy dzierżawy części nieruchomości w Opatowie

Projekt uchwały przedstawił pan Hubert Dziadczykowski. Komisja Budżetu pozytywnie oceniła projekt. Uchwała została przyjęta 11 głosami za.

Podpunkt G: Zawarcie umowy dzierżawy nieruchomości niezabudowanej w Rosochach

Projekt uchwały przedstawił pan Hubert Dziadczykowski. Komisja Budżetu pozytywnie oceniła projekt. Uchwała została przyjęta 11 głosami za.

Podpunkt H: Współdziałanie w grupowym zakupie energii elektrycznej na lata 2026-2027

Projekt uchwały przedstawił pan Jarosław Czub. Komisja Budżetu pozytywnie oceniła projekt. Uchwała została przyjęta 11 głosami za.

Podpunkt I: Zmiany w budżecie Gminy Opatów na 2025 rok

Projekt uchwały przedstawiła pani Martyna Rusak. Komisja Budżetu pozytywnie oceniła projekt. Uchwała została przyjęta 11 głosami za.

Podpunkt J: Zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2025-2035

Projekt uchwały przedstawiła pani Martyna Rusak. Komisja Budżetu pozytywnie oceniła projekt. Uchwała została przyjęta 11 głosami za.

Punkt 9: Sprawozdanie burmistrza z działalności za okres pomiędzy sesjami

Sprawozdanie przedstawił wiceburmistrz Marcin Słapek, omawiając różne wydarzenia i działania podejmowane przez gminę.

Punkt 10: Interpelacje i zapytania radnych

Nie wpłynęły żadne interpelacje ani zapytania.

Punkt 11: Wolne wnioski, sprawy różne i informacje

Radny Krzysztof Kawalec przedstawił wniosek mieszkańców ulicy Stanisława Czernika o zainstalowanie progów zwalniających. Wiceburmistrz Słapek odniósł się do kwestii bezpieczeństwa na terenie gminy.

Punkt 12: Zamknięcie obrad sesji

Obrady sesji zostały zamknięte po wyczerpaniu porządku obrad. Termin następnej sesji zostanie podany w zaproszeniu.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje

562 dni 11 godzin temu 574